Werkgevers bieden waarde en werkgelegenheid op de plekken waar ze goede klanten en werknemers kunnen vinden. Zaken doen met de eigen lokale vacaturebank resulteert in een forse besparing op de wervingskosten. Het cafetariamodel biedt werkgevers die dit op prijs stellen, ondersteuning op uur-of handelingenbasis. Duidelijk voor de werkgever en altijd een factuur voor de licentiehouder.
Als zelfstandig headhunter met veel leuke opdrachtgevers in het Westen reed ik sinds 2001 zo´n 50.000-60.000 km zakelijk op jaarbasis. Ik ben pas tegen mijn 30e in Zwolle gaan wonen. Dat lokale netwerk had ik niet en was ook niet nodig. Tot ik de reistijd in mijn fijne Audi minder fijn vond. De file's werd ik beu.
`Dat moet anders kunnen`. Ik bedacht in 2004 het concept van lokale vacaturesites. Want het is natuurlijk vreemd dat hordes werknemers vele kilometers afleggen om elders een functie te vervullen terwijl een soortgelijke baan ook dichtbij huis te vinden is. En de woon/werktijd met een uur per dag verminderen betekent 16-20 uur EXTRA VRIJE TIJD per maand. Wie wil dat nou niet? Ik wilde die tijd wel en mijn gezin ook, dus ging aan de slag. Met de Zwolse markt als interessante proeftuin is door de samenwerking met mijn innovatieve recruitmentsoftware leverancier OTYS is 1 lokale vacaturesite uitgegroeid naar bijna 40 in zowel Nederland als Belgie. OTYS heeft tevens een platform gebouwd waardoor haar klanten kostenloos hun vacatures kunnen doorplaatsen naar de lokale vacaturebank naar keuze. Jobboards als www.stepstone.nl posten hun vacatures door naar de lokale vacaturebanken en bijvoorbeeld de klanten van www.ingoedebanen.nl kunnen via hun IGB dashboard ook eenvoudig hun vacautres naar de gewenste lokale vacaturesite doorposten.